نشانه سرخک در کودکان و پیشگیری

تاریخ: ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ دسته بندی ها: وبلاگ پزشکی نویسنده : واحد پذیرش

سرخک به دلیل انتشار نوعی ویروس در بدن ایجاد می شود.  علائمی مثل تب، آبریزش و بثورات پوستی دارد و معمولاً در کودکان ایجاد می شود. این بیماری از طریق تنفس منتقل می شود و به آن روبلا نیز می گویند. جالب است بدانید که در ده سال اخیر به دلیل استفاده از واکسن میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری بسیار کمتر شده است. مریضی سرخک در کودکان از طریق هوا، آب دهان و مایعات مخاطی بدن از یک فرد به فرد دیگر منتقل می شود.

نشانه یا علائم سرخک در کودکان

سرخک از آن دسته از بیماری هایی است که بسیاری از کودکان به آن مبتلا می شوند. از همین رو شما به عنوان افراد خانواده و پرستار کودک باید با علائم این بیماری آشنا باشید تا در اسرع وقت برای درمان آن اقدام کنید.

 

و باید بدانید که سرخک در کودکان چگونه است؟

اولین علائم سرخک در نوزادان روی بدن ظاهر می شود، 10 روز تا 2 هفته بعد از ورود ویروس به بدن است. تب، آبریزش، قرمز شدن چشم ها و وجود لکه های سفید در دهان علائم اولیه سرخجه هستند. پس از آن علائم ثانویه ظاهر می شوند.

 

به طور معمول تب و گلو درد نشانه ی سرخک خفیف است و شباهت زیادی به سرماخوردگی عادی دارد. بسیاری از افراد قبل از اینکه بثورات پوستی یا دانه های قرمز روی پوست ایجاد شود، قادر به تشخیص بیماری نیستند.

 

0 دیگاه برای پست "نشانه سرخک در کودکان و پیشگیری" ارسال شده:


دیدگاهتان را بنویسید