آروغ گرفتن نوزاد

تاریخ: ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ دسته بندی ها: وبلاگ پزشکی نویسنده : واحد پذیرش

قرار دادن روی شانه

در این روش نوزاد را بر روی شانه خود قرار دهید به طوری که چانه او بر شانه شما قرار بگیرد. با یک دست نوزاد را نگه داشته و با دست دیگر به آرامی پشت او را ماساژ دهید و یا به آرامی به پشت او بزنید. برای جلوگیری از کثیف شدن لباستان بهتر است یک پارچه بر پشت خود بیندازید.

 

به صورت نشسته

در این حالت بنشینید و نوزاد را نیز به صورت نشسته بر روی زانوهای خود قرار دهید. با یک دست نوزاد را از سینه نگه دارید و با دست دیگر پشت او را ماساژ دهید و یا به آرامی به پشت او بزنید.
به صورت خوابیده

در این روش بنشینید و نوزاد را به شکم بر روی ران‌های خود بخوابانید. با یک دست سر نوزاد را از زیر گردن به آرامی بگیرید و مطمئن شوید که سر بالاتر از سطح بدن قرار دارد. سپس با دست دیگر به آرامی پشت کودک را ماساژ دهید تا آروغ بزند. ماساژ نوزاد به او آرامش و احساس امنیت نیز می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با مــاساژ نوزاد و فوائد آن کلیک کنید.

 

نکته بسیار مهم: در این روش‌ها به هیچ وجه نوزاد را رها نکنید. چرا که خطر خفگی برای نوزاد وجود دارد.

نکاتی برای آروغ گرفتن نوزاد

1- اگر نوزاد در حین شیر خوردن بی قراری می‌کند، بهتر است شیر دادن را متوقف کنید و ابتدا آروغ او را بگیرید.

2- در صورتی که نوزاد با شیشه، شیر می‌خورد پس از خوردن 60 تا 90 میلیی لیتر شیر، آروغ او را بگیرید.

3- در صورتی که نوزاد از سینه مادر شیر می‌خورد، هنگام تغییر وضعیت شیر دادن از یک سینه به سینه دیگر، آروغ او را بگیرید. همچنین باید مادر به این موضوع توجه داشته باشد که چه غذاهایی باعث نفخ نوزاد می شوند و از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می شوند.

4- اگر نوزاد مستعد نفخ است و شیر را زیاد به بیرون تف می‌کند، ممکن است مبتلا به ریفلاکس معده باشد. در این صورت تعداد دفعاتی که آروغ نوزاد را می‌گیرید باید بیشتر شود.

5- به تدریج که نوزاد بزرگ می‌شود، نفخ کمتری می‌کند و کمتر آروغ می‌زند چرا که شیوه صحیح غذا خوردن را می‌آموزد.

0 دیگاه برای پست "آروغ گرفتن نوزاد" ارسال شده:


دیدگاهتان را بنویسید