برفک دهان نوزاد و راه پیشگیری؟

تاریخ: ۱۴۰۰/۱۱/۱۷ دسته بندی ها: وبلاگ پزشکی نویسنده : واحد پذیرش

رشد بیش از حد این قارچ می‌تواند به عفونت واژن، راش‌های پوستی ناشی از پوشک کردن نوزاد یا برفک دهان منجر شود. اگر در دوارن بارداری به این قارچ‌ها مبتلا بوده‌اید احتمال این‌که نوزادتان به آن مبتلا شود بیشتر است.

رفک دهان می‌تواند در هر فردی بروز کند، اما معمولاً در نوزادان زیر 6 ماه و افراد مسن رایج‌تر است. این بیماری خود را با ترک‌خوردگی گوشه لب‌ها یا نقاط سفیدی روی لب، زبان، داخل دهان در قسمت گونه‌ها نشان می‌دهد که مانند پنیر به نظر می‌رسند، اما قابل پاک شدن نیستند. خراش دادن این لکه‌های سفید می‌تواند منجر به خونریزی شود.
بسیاری از نوزادان اصلاً مشکلی را احساس نخواهند کرد، تنها هنگام مکیدن ممکن است کمی احساس ناراحتی کنند. برخی دیگر از نوزادان ممکن است به دلیلِ درد دهان‌شان خوب غذا نخورند. ممکن است نوزادان به طور هم‌زمان به برفک دهان و راش‌های پوشک مبتلا شوند.

اگر با شیشه به نوزادتان شیر می‌دهید، اطمینان حاصل کنید که پس از هر بار استفاده سر پستانک را با آب داغ یا در ماشین ظرفشویی می‌شویید. در این صورت اگر سر پستانک آلوده به قارچ شده باشد، کودک دوباره آن قارچ‌ها را دریافت نمی‌کند. هم‌چنین نگهداری شیر در یخچال از رشد قارچ پیشگیری خواهد کرد.
اگر با سینه خودتان (اصول شیردهی) به نوزاد شیر می‌دهید و نوک سینه‌تان قرمز و دردناک است، احتمال این وجود دارد که نوک سینه‌تان به قارچ آلوده شده باشد و آن را به نوزادتان انتقال داده و دوباره قارچ را دریافت کنید. اگر این چنین باشد، بهتر است با پزشک صحبت کنید تا به شما پماد ضد قارچ بدهد، در‌‌ همان حال برای کودک‌تان نیز محلول مخصوص ضد قارچ تجویز کند تا دوباره هیچ کدام قارچ را به هم انتقال ندهید.
تعویض مرتب و به موقع پوشک به پیشگیری از راش‌های پوشک کمک خواهد کرد

0 دیگاه برای پست "برفک دهان نوزاد و راه پیشگیری؟" ارسال شده:


دیدگاهتان را بنویسید